CMI - Centrum Mistrzostwa Informatycznego

środa, 26 września 2019


Zajęcia organizacyjne. 


Uczniowie naszej szkoły w tym roku szkolnym mają możliwość uczestnictwa w zajęciach dodatkowych w ramach pierwszej edycji Ogólnopolskiego projektu Centrum Mistrzostwa Informatycznego. Parnerami projektu jest  5 najlepszych polskich uczelni technicznych. Liderem projektu CMI jest Politechnika Łódzka, która realizuje projekt wraz z AGH w Krakowie, Politechnikami: Gdańską, Warszawską i Wrocławską, Stowarzyszeniami I love math i Cyfrowy Dialog oraz Fundacją Rozwoju Edukacji Elektronicznej.
W projekcie CMI najważniejszymi beneficjentami są uczniowie, którzy maja możliwość rozwijania swoich talentów i zainteresowań informatycznych. Będą nie tylko brać udział w zajęciach pozalekcyjnych, ale również będą zapraszani do udziału w regionalnych oraz ogólnopolskich zawodach w programowaniu zespołowym. Celem jest aktywizacja młodzieży uzdolnionej informatycznie, pobudzenie kreatywności i promowanie współpracy zespołowej w ramach informatycznych.
Więcej informacji o projekcie https://cmi.edu.pl/
Uczniów chętnych do zaangażowania się w działania projektowe proszę o kontakt z p. Kordzińską

Na nszych pierwszych zajęciach poznajemy platformę CMI na której będą umieszczane materiały z naszych zajęć. Rozmawiamy o projekcie i zadaniach na przyszłość.


środa, 2 października 2019


Wyspa skarbów - programowanie bez komputera.

Korzystając z zasobów projektu Computer Science Unplugged, uczniowie kółka komputerowego w tym roku zaangażują innych uczniów w poszukiwania Wyspy Skarbów. 
Celem tej zabawy jest pokazanie, że można uczyć się o informatyce bez komputera. 



Celem jest dotarcie na Wyspę Skarbów. Statki innych piratów żeglują ustalonymi dawno trasami pomiędzy wyspami tej części świata i podróżnicy mogą liczyć na to, że dostaną się na ich pokład. 




Z każdej z wysp można się wydostać w kierunku dwóch innych za pomocą dwóch statków: A lub B. Jest jednak pewien problem: dopóki nie wsiądziemy na pokład nie dowiemy się, dokąd statek płynie! Piraci nie udostępniają mapy, na której byłyby zaznaczone wszystkie wyspy. 



Każdy więc musi stworzyć własną mapę, za pomocą której będzie śledzić trasę swojej podróży.


środa, 6 listopada 2019

App Inventor - proste samodzielne aplikacje

Tym razem samodzielnie tworzymy skrypty w  App Inventor. naaszym zadaniem jest utworzyć program reagujący na dotyk. 
Na ekranie umieszczone miały być zdjęcia zwierząt. Po kliknięciu na nich możemy usłyszeć odgłosy tych zwierząt. Korzystaliśy z instrukcji, którą opracowywali uczniowie naszej szkoły na wcześniejszych zajęciach  z programowania. 
https://appinventorwsp2.blogspot.com/

czwartek, 12 grudnia 2019


Świąteczne porządki

W wielu domach przed świętami większą uwagę przykłada się do dokładnego posprzątania. My także postanowiliśmy posprzątać w naszej sali komputerowej.



Była to bardzo  miła odmiana od zajęć z Pythona :)


czwartek, 16 stycznia 2020


Poznajemy Arduino

Jak najłatwiej rozpocząć przygodę z elektroniką, robotyką i budową programowalnych urządzeń? Oczywiście od Arduino!


Z przyznanych grantów w ramach programu CMI, kupiliśmy 2 podstawowe zestawy.


czwartek, 23 stycznia 2020


Arduino - podłączenie przycisku

Korzystamy z kursu dla poczatkujących 
Celem dzisiejszym było wykorzystanie - instrukcji warunkowej

Naciśnięcie przycisku miało spowodować zapalenie się diody.
W drugiej części zmodyfikowany został program tak, by po wciśnięciu przycisku wyświetlił, poprawną sekwencję świateł. 
[...] -> Zielone -> Pomarańczowe -> Czerwone -> Czerwone Pomarańczowe[...]

czwartek, 30 stycznia 2020

Arduino - Jak zmusić wyświetlacz do pracy?

Tym raze dla chętnych zajecia były w trakcie ferii zimowych. Na śnieg liczyć nie mogliśmy, więc znaleźli się chętni na zabawę z płytką Arduino.

Wdalszym ciagu korzystaliśmy z  kursu:
https://forbot.pl/blog/kurs-arduino-wyswietlacz-tekstowy-lcd-id4263

sobota, 1 lutego 2020

mBoty w Cieszkowiance

Podczas ostatniego zjazdu stacjonarnego na Politechnice Łódzkiej, odebrałam zestaw robotyczny, który wzbogaci wyposażenie pracowni informatycznej. Jest to zestaw edukacyjny STEAM CORE. Zawiera 3 roboty mBot-S Explorer Kit oraz szereg dodatkowych czujników i elementów konstrukcyjnych zwiększających możliwości robotów.  



Roboty mBot-S Explorer Kit mogą być używane na różnych etapach edukacji. Programowane są w graficznym środowisku mBlock zgodnym ze Scratch, a także w tekstowym języku Arduino C. Możesz też tworzyć aplikacje na urządzenia mobilne w App Inventor. Roboty mBot Explorer Kit mogą być łatwo rozbudowywane o dodatkowe czujniki, moduły i elementy konstrukcyjne Makeblock. Solidna metalowa konstrukcja zapewnia bezproblemową eksploatację w najbardziej wymagających szkolnych warunkach.
W zestawie otrzymaliśmy:
Robot mBot-S Explorer Kit x 3
Makeblock Bluetooth Dongle x 3
Czujnik dźwięku x 1
Akcelerometr/żyroskop x 1
Kompas x 1
Czujnik temperatury i wilgotności x 1
Czujnik koloru x 1
Czujnik dotyku x 1
Zestaw serwo do mBota x 1
Akumulatory AA (4-pak) x 3
Ładowarka 4-kanałowa x 1

czwartek, 6 lutego 2020

Składamy nasze mBoty


Wolny czas w okresie ferii wykorzystaliśmy także, by złożyć  nasze nowe roboty.




Okazało sie z czasem, że pewne elementy trzeba poprawić. Na nasze szczęście w grupie mamy specjalistę, który szybko sobie poradził z problemami :)



wtorek, 18 lutego 2020

Avatarek 2020

Po raz kolejny uczniowie brali udział w pófinałach ogólnopolskiego konkursu Avatarek .
Na 19 drużyn nasza reprezentacja zajęła 7 miejsce. Należało wykazać się bardzo rozległą wiedzą znacznie wykraczającą ponad podstawe programową. Poziom był wyrównany i różnica między punktami nie była bardzo duża. Uzyskane miejsce jest dużym osiagnięciem i potwiedzeniem dużej wiedzy naszych uczniów.


środa, 19 lutego 2020

Educathon – Programuj #naMarszalkowskiej” 2020

19 lutego uczestniczyliśmy w I Edycji Poznańskiego Turnieju Programistycznego organizowanego przez Zespół Szkół Ekonomicznych w Poznaniu. Z naszej szkoły brały udział 2 drużyny 3 osobowe. 

Każdy zespół miał za zadanie w ciągu 3,5 godziny opracować algorytm rozwiązujący podany problemu. Rozwiązanie problemu musiało być zapisane w programie (do wyboru): C++, Python lub PHP.



Nasi uczniowie zaprezentowali rozwiązanie w języku Python. Wszystkie drużyny poradziły sobie wykazały się dużymi umiejętnościami programistycznymi.

Nasza drużyna złożona z uczniów klasy 8 a zajęła 2 miejsce. Jej skład to: Anna Jagłowska, Aleksander Adamski oraz Jakub Górski.
Doskonale poradziła sobie także nasza drużyna złożona z uczniów klasy 7 a, zdobyte doświadczenie będzie procentować w przyszłorocznych potyczkach. W skład drużyny wchodzili: Borys Kurtiak, Piotr Olejniczak oraz Wojciech Olejnik.

Gratulacje dla naszych być może przyszłych programistów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz