Poziom podstawowy
Zadanie 2: Pływające BąbelkiCel: Uczeń tworzy animację bąbelków wypływających na powierzchnię.
Opis:
- Uczeń tworzy duszka przedstawiającego bąbelek (może narysować prosty okrąg).
- Programuje bąbelek tak, aby pojawiał się losowo na dole sceny, poruszał się w górę i znikał po dotarciu do górnej krawędzi (używa bloków z kategorii "Ruch", "Wygląd" i "Kontrola").
Poziom rozszerzony
Zadanie 2: Interaktywny Ekosystem
Cel: Uczeń tworzy prosty symulator ekosystemu, w którym większe ryby zjadają mniejsze.
Opis:
- Uczeń dodaje dwa różne duszki ryb - większą i mniejszą.
- Programuje obie ryby tak, aby poruszały się losowo po ekranie.
- Programuje większą rybę tak, aby po dotknięciu mniejszej, mniejsza znikała (używa bloku "jeżeli dotyka [mniejsza ryba]" i "ukryj").
- Dodatkowe wyzwanie: Dodanie punktów dla gracza za zjedzenie mniejszej ryby i ewentualnie przegrana, gdy większa ryba dotknie specjalnej "trującej" algi.
Zadanie umieść w studio:
Pamiętaj o podaniu imienia, nazwiska oraz klasy np. w notatce do swojej animacji!
- poziom podstawowy: Pływające Bąbelki https://scratch.mit.edu/studios/37033845
- poziom rozszerzony: Interaktywny Ekosystem https://scratch.mit.edu/studios/37033849
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz