niedziela, 18 maja 2025

Tydzień III: 19-25 maja

 Poziom podstawowy 

Zadanie 3: Morski Stworek i Algi

Cel: Uczeń programuje prostą interakcję, w której morski stworek zjada algi.

Opis:
  • Uczeń wybiera duszka morskiego stworzenia (np. krab, rozgwiazda).
  • Dodaje duszka przedstawiającego algi.
  • Programuje sterowanie morskim stworzeniem za pomocą strzałek (używa bloków "kiedy klawisz [strzałka] naciśnięty" i bloków z kategorii "Ruch").
  • Programuje tak, aby po dotknięciu alg, algi znikały (używa bloku "jeżeli dotyka..." z kategorii "Czujniki" oraz bloku "ukryj" z kategorii "Wygląd").

Zadanie umieść w studio:: Morski Stworek i Algi  https://scratch.mit.edu/studios/37079293

........................................................................................................................................

Poziom rozszerzony:

Zadanie 3: Podwodny Labirynt


Cel: Uczeń tworzy grę, w której gracz steruje łodzią podwodną przez labirynt.

Opis:
  • Uczeń rysuje tło przedstawiające podwodny labirynt z przeszkodami (ściany koralowe, skały).
  • Dodaje duszka łodzi podwodnej i programuje jej sterowanie za pomocą strzałek.
  • Programuje kolizje łodzi podwodnej ze ścianami labiryntu (używa bloku "jeżeli dotyka koloru [kolor ściany]" i cofa łódź o kilka kroków w przeciwnym kierunku).
  • Dodaje duszka "Mety" (np. skrzynia ze skarbami) i programuje wygraną po dotarciu do mety.

Zadanie umieść w studio:   https://scratch.mit.edu/studios/37079295

........................................................................................................................................

Zadanie umieść w studio:



Pamiętaj o podaniu imienia, nazwiska oraz klasy np. w notatce do swojej animacji!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz