wtorek, 22 października 2019
Wprowadzenie do sztucznej inteligencji w Scratch - poziom Beniamin
Zanim zaczniemu zajęcia dedykowane naszej grupie w październiku poświęciliśmy czas na zajęciach programowi Scratch.
Zastanawialiśmy się w jakich dziedzinach AI znajduje naszym zdaniem zastosowanie.
Obejrzeliśmy gotowy już projekt https://scratch.mit.edu/projects/288359817/editor/.
Następnie po zaloowaniu się na własne konto w Scratch dołączyliśmy moduł Text to Speech.
Naszym zadaniem było wykonać animację z mówiacymi potworami.
Zastanawialiśmy się w jakich dziedzinach AI znajduje naszym zdaniem zastosowanie.
Obejrzeliśmy gotowy już projekt https://scratch.mit.edu/projects/288359817/editor/.
Następnie po zaloowaniu się na własne konto w Scratch dołączyliśmy moduł Text to Speech.
Naszym zadaniem było wykonać animację z mówiacymi potworami.
Znależliśmy także czas na poznanie nowej aplikacji App Inventor i każdy uczeń z pomocą nauczyciela wykonał dla siebie apkę Kalkulator. Od indywidualnej inwencji już zależało jak bardzo rozboudowna będzie ta aplikacja.
wtorek, 5 listopada 2019
1 PROGRAMOWANIE I SZTUCZNA INTELIGENCJA - POZIOM BENIAMIN
Na dzisiejszych zajeciach staraliśmy się rozróżnić pojęcie programowania od sztucznej inteligencji.
W tym celi każdy z uczniów dostał kartkę papieru i miał za zadanie złożyć łabędzia.
Następny łabędź składany był pod kontrolą nauczyciela. Każdy krok był pokazywane wolno, tak, by każdy mógł swobodnie zobaczyć i samodzielnie wykoanć na swojej kartce.
W ostatnim etapie, uczniowie obserowali składanie samolotu. Film pokazujący składanie samolotu był puszczony 5 razy, bez słownych objaśnień.
Zaprezentowane samoloty powstawały w rónym tempie. Podczas prezentacji prac uczniowie zastanawiali się skąd brały się róźnicę między nimi.
Na zakończenie zajęć zastanawialiśmy się, co sprawia, że komputery są inteligentne i co jest oznaką inteligencji u ludzi.
wtorek, 12 listopada 2019
2 ROZPOZNAWANIE TWARZY I EMOCJI - poziom Beniamin
Celem dzisiejszych zajęć było poznanie zasady pracy internetowego narzędzia do rozpoznawania twarzy.
Na przygotowanych kartkach każdy z uczniów zapisywał swoje cechy wygladu: kolor włosów, kolor oczu, długość włosó, noszenie lub brak okularów oraz posiadanie piegów.
Następnie nauczyciel losował kartki i starał się poprzez wybieranie grupy docelowej odszukać właściciela opisu.
Zastanawialiśy się jak zrobiłby to komputer i jako podsumowanie zadania uczniowie uruchomili stronę https://aidemos.microsoft.com/face-recognition . Wgrywając zdjęcia losowych osób z internetu, testowaliśmy, czy komputer trafnie odgadnie dane prezentowanych osób.
Kończąć spotkanie wpólnie zastanawialiśmy się, gdzie i jak w przyszłosci może zostać wykorzytywane rozpoznawanie twarzy. I czy już jest wykorzystywane?
Na przygotowanych kartkach każdy z uczniów zapisywał swoje cechy wygladu: kolor włosów, kolor oczu, długość włosó, noszenie lub brak okularów oraz posiadanie piegów.
Następnie nauczyciel losował kartki i starał się poprzez wybieranie grupy docelowej odszukać właściciela opisu.
Zastanawialiśy się jak zrobiłby to komputer i jako podsumowanie zadania uczniowie uruchomili stronę https://aidemos.microsoft.com/face-recognition . Wgrywając zdjęcia losowych osób z internetu, testowaliśmy, czy komputer trafnie odgadnie dane prezentowanych osób.
Kończąć spotkanie wpólnie zastanawialiśmy się, gdzie i jak w przyszłosci może zostać wykorzytywane rozpoznawanie twarzy. I czy już jest wykorzystywane?
wtorek, 19 listopada 2019
Rozpoznawanie rysunków - poziom Beniamin
Dzisiaj naszym zadaniem było zrozumienie podtsawowych zasad rozpoznawania rysunków przez AI.
Stworzyliśmy 3 zespoły trzyosobowe. Jedna osoba miała za zadanie narysować daną rzecz, druga odgadnąć a trzecia mierzyła czas odgadywania. Po kilku rundach, gdy każdy miał szansę sprawdzić się w każdej roli, zastanawialiśmy się od czego zależała szybkość odgadywania rysunków.
Stworzyliśmy 3 zespoły trzyosobowe. Jedna osoba miała za zadanie narysować daną rzecz, druga odgadnąć a trzecia mierzyła czas odgadywania. Po kilku rundach, gdy każdy miał szansę sprawdzić się w każdej roli, zastanawialiśmy się od czego zależała szybkość odgadywania rysunków.
W drugiej częśći testowaliśmy narzędzie https://quickdraw.withgoogle.com/
Zadanie polegało na stworzeniu 6 rysunków. Na każdy mieliśmy 20 sekund. Czasem nie było to takie proste.
Na zakończenie zajęć omawialiśmy na przykładowych rysunkach innych użytkowników, kiedy komputer potrafi odgadnąć nasze zamiary.
wtorek, 3 grudnia 2019
Rozpoznawanie tekstu – Chatbot
Dzisiaj poznawaliśmy podstawowe zasady działania chatbota. Odpowiadaliśmy na pytania umieszczone na https://learningapps.org/ z zakresu szkoły podstawowej.
W drugiej część zajęć testowaliśmy działanie https://chatbot.pl/. Rozmawialiśmy co to jest chatterbot, czyli wirtualny asystent lub wirtualny doradca.
Zastanawialiśmy się kiedy i jaki sposób można zorientować się w rozmowie telefonicznej, że rozmawiamy z Chatbotem.
W drugiej część zajęć testowaliśmy działanie https://chatbot.pl/. Rozmawialiśmy co to jest chatterbot, czyli wirtualny asystent lub wirtualny doradca.
Zastanawialiśmy się kiedy i jaki sposób można zorientować się w rozmowie telefonicznej, że rozmawiamy z Chatbotem.
wtorek, 17 grudnia 2019
Godzina Kodowania i światy w Minecratft Education w grupie Beniamin
Ratowanie świata z wykorzystaniem sztucznej inteligencji było przedświątecznym zadaniem także dla uczniów pracujacych w grupie Beniamin.
Sprawdzaliśmy także czy komputer będzie potrafił określić w jakiej pozycji są nasze obie ręce.
Ogromnym zainteresowaniem cieszył się sam program i jego możliwości tworzenia wspólnie nowych swiatów.
wtorek, 7 stycznia 2020
Na czym polega uczenie maszynowe?
Przed nami zajęcia, na których będziemy tworzyć własnego Chatbota. Chcąc zrozumieć na czym polega uczenie maszynowe, na zajęciach korzystaliśmy z aplikacji https://teachablemachine.withgoogle.com/.
Nasz model uczył się rozpoznawać gesty ręki: kamień, papier i nożyczki.
Sprawdzaliśmy także czy komputer będzie potrafił określić w jakiej pozycji są nasze obie ręce.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz