środa, 6 maja 2020

Wirtualne zwierzątko - Virtual Pet

W tym projekcie tworzymy wirtualnego zwierzaka. Musimy go nakarmić, by nie był zbyt głodny. Dostarczamy mu napoje, by nie był spragniony i okazujemy mu miłość.
Wszystkie te czynności wykonujemy za pośrednictwem kamery internetowej.
Swoje działania zaczynamy od szkolenia naszego wirtualnego zwierzaka, aby rozpoznawał te działania.


Logujemy się na https://machinelearningforkids.co.uk/. Tworzymy nowy projekt rozpoznający obrazy. W nim dodajemy 3 kategorie: jedzenie, napoje oraz uczucia.

W każdej z kategorii umieszczamy min 10 zdjęć:  jabłka, kubka z napojem oraz gestu pokazującego serce.



Po wytrenowaniu modelu uruchamiamy Scratch 3 i odszukujemy program Virtual Pet. Szablon projektu ma wirtualnego zwierzaka o nazwie "Flobzy". Widoczne są  na scenie 3 zmienne. Z czasem ich wartość rośnie, gdy są za wysokie to koniec gry. "Głód" spadnie, gdy pokazujemy jedzenie, "Pragnienie" spadnie, jeśli pokazujemy kubki, oraz "Smutek" reagujący na okazywanie miłości.

Musimy zmodyfikować skrypty, które są odpowiedzialne za rozpoznawanie obrazów. Dodajemy do nich rozszerzenia otrzymane w wyniku trenowania naszego modelu.



Pozostało nam już tylko sprawdzić, czy nasze zwierzak reaguje na nasze gesty :). Robimy to uruchamiając grę i naciskając przycisk P na klawiaturze, aby zrobić zdjęcie.


Nasze zwierzaki reagowały bardzo szybko na nasze gesty.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz