czwartek, 27 października 2016
Konkurs Wonder League Robotics Competition Missions
Zdecydowaliśmy się udział w Międzynarodowym Konkursie z Programowania Robotów. Konkurs organizuje firma Wonders, producent robotów Dash i Dot.
Nasi uczniowie są podzieleni na 4 grupy. Ich zadaniem będzie zaprogramowanie robotów, by wykonać 5 misji .
Tegoroczna edycja odbywa się pod hasłem: Ratujmy siedliska
zwierząt
Nasze zadania:
https://www.dropbox.com/sh/qqmnz1grjhkgd0u/AABFxPh68_5_zI47DrJlY77ha/Misje%20Wonder%20League%202016?dl=0&preview=Zawody+Wonder+-+Misje+9-12+lat.pdf
Zdecydowaliśmy się udział w Międzynarodowym Konkursie z Programowania Robotów. Konkurs organizuje firma Wonders, producent robotów Dash i Dot.
Nasi uczniowie są podzieleni na 4 grupy. Ich zadaniem będzie zaprogramowanie robotów, by wykonać 5 misji .
Tegoroczna edycja odbywa się pod hasłem: Ratujmy siedliska
Nasze zadania:
https://www.dropbox.com/sh/qqmnz1grjhkgd0u/AABFxPh68_5_zI47DrJlY77ha/Misje%20Wonder%20League%202016?dl=0&preview=Zawody+Wonder+-+Misje+9-12+lat.pdf
Nasi uczniowie są podzieleni na 4 grupy. Ich zadaniem będzie zaprogramowanie robotów, by wykonać 5 misji .
Tegoroczna edycja odbywa się pod hasłem: Ratujmy siedliska
zwierząt
Nasze zadania:
https://www.dropbox.com/sh/qqmnz1grjhkgd0u/AABFxPh68_5_zI47DrJlY77ha/Misje%20Wonder%20League%202016?dl=0&preview=Zawody+Wonder+-+Misje+9-12+lat.pdf
czwartek, 3 listopada 2016
Poznajemy aplikację Wonder
Dzisiejsze zajęcia były poświęcone na poznanie aplikacji w której będziemy programować Dasha i Dota w ramach konkursu.
Przy trudniejszych zadaniach trudzi się Zosia, a Ania szuka rozwiązania przy pomocy tablicy.
Na tym etapie grupy mogą jeszcze sobie wzajemnie pomagać.
Opis aplikacji Wonder
czwartek, 17 listopada 2016
Zwierzęcy kamuflaż
Nareszcie rozpoczęliśmy rozwiązywać swoje zadania konkursowe. Pierwsze zadanie to Zwierzęcy kamuflaż.
Nasz robot ma za zadanie zbadać wyspę i dowiedzieć się, gdzie znajdują się zwierzęta.
Nasz robot ma za zadanie zbadać wyspę i dowiedzieć się, gdzie znajdują się zwierzęta.
Chłopcom, po godzinie pracy udało się już zaplanować jaką drogę pokona robot. Przed nimi jeszcze nagrywanie unikalnych odgłosów egzotycznych gatunków.
I Misja - pierwsze niewiadome
Do pracy przystąpiły także dziewczynki z klasy 5d. Okazało się, że jednak nie tak łatwo jest zaprogramować Dasha by wykonał I Misję.
piątek, 25 listopada 2016
Andrzejki z robotami
Dzisiejszy wieczór spędziliśmy razem. Zamiast wróżb i lania woskiem wybraliśmy programowanie robotów.
Dużo zabawy wszyscy mieliśmy przy nagrywaniu odgłosów dzikich zwierząt.
Najciekawszym dźwiękiem okazały się monety schowane w etui od telefonu - "prawie jak grzechotnik"
Pierwsza misja praktycznie zaliczona.
Może z małymi problemami :)
Wspólny posiłek na zielonej trawce - jak tu się oprzeć? Dziewczynki twierdzą, że do 20.00 można jeszcze spokojnie jeść.
Chłopcom udało się pomóc robotowi Dash pomóc w wykluciu się niebieskobrzusznych żółwi morskich, które są gatunkiem zagrożonym. Nasz Dash zepchnął płonącą górę śmieci z plaży, zanim narodzą się małe żółwie - cel w drugiej misji.
Jednak, nie w każdej drużynie okazało się to takie proste.
Olek i Kuba ciągle górą. Tym razem pomogli uratować rzadki gatunek królika zwanego królikiem jednookim. Zagrażała mu populacja inwazyjnych pytonów. Ich Dash Robi stworzył dla królika Felka obszar ochrony. Przed nimi tylko 2 misje.
czwartek, 8 grudnia 2016
Termin ukończenia misji coraz bliżej
To już nasze ostatnie nasze spotkanie w tym roku kalendarzowym. Kończymy nasze misje, nagrywamy i wysyłamy na konkurs.
Czasem trudno jest "dogadać " się z Dashem by zrobił dokładnie to na czym nam zależy.
Chłopcy są przy ostatnim zadaniu do którego wymagane są małe piłeczki tenisowe. Na razie ich rolę przejęły kasztany.
Program Wonder doskonale działa także na telefonie, gorzej gdy pracuje się w kilka osób.
poniedziałek, 12 grudnia 2016
I misje już w sieci
3 drużynom udało się ukończyć pierwsze misje.
Nasz kanał na youtube.com
https://www.youtube.com/user/DashiDotSP2
Praca Julii, Ameli, Dominiki i 2 Weronik.
Nasz kanał na youtube.com
https://www.youtube.com/user/DashiDotSP2
Misja 1: Zwierzęcy kamuflaż
Robot Dash musi zbadać wyspę, aby dowiedzieć się gdzie znajdują się zwierzęta, bez zakłócania ich spokoju!
Musimy pomóżcie robotowi Dash odwiedzić cztery miejsca na wyspie, aby nagrać i odtworzyć unikalne odgłosy egzotycznych gatunków.
Nasze zadanie:
Przejście robotem Dash na pola B3, B5, D3 i D5. Do pól można przechodzić w dowolnej
kolejności. Na każdym polu robot Dash powinien wykonać następujące czynności:
1. Włączyć Czerwone światło
2. Odczekać 1 sekundę
3. Włączyć Zielone światło
4. Odtworzyć zwierzęcy odgłos
Praca Julii, Ameli, Dominiki i 2 Weronik.
poniedziałek, 12 grudnia 2016
Misje 2, 3 i 4
Chłopcy umieścili już 3 kolejne wykonane zadania.
Misja 2: Wieża śmieci
Wielka wieża płonących śmieci zagraża ulubionemu miejscu wykluwania się małych niebieskobrzuchych żółwi morskich, które są gatunkiem zagrożonym. Pomagamy robotowi Dash zepchnąć płonącą górę śmieci z plaży, zanim narodzą się małe żółwie.
Nasze zadanie:
1. Losowo ustawcie robota Dot (ciężarną samicę żółwia morskiego) na szczycie jednego z kubków. Drugi kubek symbolizuje śmieci płonące na plaży.
2. Nie wiadomo, gdzie samica żółwia morskiego zdecyduje się na poród, dlatego program musi zadziałać w obu miejscach.
3. Dash musi znaleźć kubek palących się śmieci i zepchnąć go do rzędu E.
Misja 3: Ratunek dla królika
Następnym przystankiem robota Dash jest las, gdzie ma uratować rzadki gatunek królika zwanego błękitnym królikiem jednookim, któremu zagraża szybko rosnąca populacja inwazyjnych pytonów, szczególnie rozsmakowanych w mięsie królika. Pomagamy robotowi Dash stworzyć obszar ochrony, aby króliki mogły bawić się bez obaw!
Nasze zadanie:
1. Losowo umieścić 1 kubek do góry dnem w środku pola B3, B4, lub B5. Umieścić robota Dot (królika) na szczycie kubka.
2. Nie wiadomo, gdzie będzie królik, dlatego program musi zadziałać we wszystkich trzech miejscach.
3. Robot Dash musi okrążyć kubek z robotem Dot przynajmniej 3 razy.
Misja 4: Problemy niedźwiedzia polarnego
Następnym przystankiem robota Dash jest arktyczna tundra przybrzeżna. Lód topnieje, a mama niedźwiadka polarnego podczas polowania utknęła na fragmencie lodu, który dryfuje na otwarte morze. Używając robota Dash pomagamy niedźwiedzicy powrócić do jej dziecka, przysuwając górę lodową z powrotem do lądu.
Nasze zadanie:
1. Losowo umieścić 1 kubek do góry dnem w środku pola B6 lub B7 i ustawić robota Dot na jego szczycie. Dot będzie niedźwiadkiem.
2. Nie wiadomo, gdzie będzie mały niedźwiadek, dlatego program musi zadziałać w obu miejscach.
3. Dash musi odnaleźć niedźwiedzią mamę i przepchnąć ją na pole znajdujące się obok niedźwiedziątka.
a. Jeśli niedźwiadek jest na polu B6, niedźwiedzica musi być przesunięta na pole B7.
b. Jeśli niedźwiadek jest na polu B7, niedźwiedzica musi być przesunięta na pole C7.
środa, 14 grudnia 2016
Ostatnia misja w tym roku kalendarzowym
Misja 5: Próba ognia
Szalejący pożar rozprzestrzenia się po całym lesie bambusowym, który jest domem pandy! Młoda panda wspięła się na drzewo, aby uciec przed płomieniami. Pomagamy robotowi Dash ugasić ogień i uratować pandę!
Nasze zadanie:
1. Losowo ustawcie robota Dot (małą pandę) na szczycie jednego z kubków. Pozostałe kubki będą reprezentować płonące drzewa. Połóżcie piłeczki do ping - ponga na szczycie pozostałych dwóch odwróconych kubków.
2. Nie wiecie gdzie młoda panda będzie chciała się ukryć, dlatego Wasz program musi działać we wszystkich miejscach, które mogą być zagrożone pożarem.
3. Dash musi odnaleźć odwrócone kubki z piłeczkami na ich szczycie i zrzucić piłeczki, aby ugasić pożar.
piątek, 16 grudnia 2016
Świąteczny prezent
Firma Wonder Polska dla wszystkich dzieci biorących udział w pierwszych międzynarodowych zawodach Wonder League przygotowała drobny upominek.
Dziękujemy :)
wtorek, 20 grudnia 2016
Praca z Daschem i Dotem
Misje które wykonywałyśmy z robotami były interesujące i ciekawe. Świetnie bawiłyśmy się programując roboty. Czasami bywało trudno lecz poradziłyśmy sobie. Polecamy Dascha i Dota i aplikacje Wonder.
Pozdrawiamy Dominika,Julia i Amelia
Przemyślenia o Dash`u i Docie.
Według mnie praca z Dash`em i Dot`em była interesująca. Dzięki konkursowi, moja wiedza o kodowaniu robotów się powiększyła. Moim zdaniem, wiedza o kodowaniu robotów w przyszłości bardzo mi się przyda. Dziekuję za przeczytanie. Pozdrawiam Wera.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz