Konkurs Christmas'18

 W tym roku kilku chętnych uczniów weźmie udział w świątecznym międzynarodowym konkursie  programistycznym.

http://www.baltie.net/(S(p1o3qztocqboh1http://www.baltie.net/(S(p1o3qztocqboh135ncec2lbs))/Default.aspx?ContestID=88&DisplayFor=235ncec2lbs))/Default.aspx?ContestID=88&DisplayFor=2


Terminy w naszej szkole:
▪ Termin zgłoszenia - 09.01.2019, godz. 13:00
▪ Termin nadsyłania prac - 09.01.2019, godz. 13:00
▪ Początek pracy komisji szkolnej - 04.01.2019, godz. 13:00
▪ Koniec pracy komisji szkolnej - 11.01.2019, godz. 13:00

W konkursie mogą brać udział uczestnicy indywidualni i zespoły. Zespół musi mieć przewodniczącego i maksymalnie 2 pozostałych członków. Zespół do konkursu zgłasza przewodniczący.


Temat konkursu: 
  • Boże Narodzenie, Mikołaj, Adwent
  • Zima, sporty zimowe
  • Można stworzyć życzenie, grę lub inny związany z tematem program. Stworzony program nie może być brutalny ani nikogo obrażać.

Program może być stworzony tylko za pomocą narzędzi B3 lub B4 i musi zawierać oryginalne (tzn. stworzone przez autora programu, a nie pobrane skądś) pliki graficzne, dźwiękowe i video!
Oznacza to, że program nie może wykorzystywać żadnych obrazków, dźwięków i filmów innych autorów, rodziców czy nauczycieli, nawet jeśli wykorzystany plik jest ogólnie dostępny w Internecie.

Uczestnicy konkursu do określonego terminu (dzień zamknięcia zgłoszeń) muszą wgrać na serwer konkursowy swój program i w dalej będą realizowane tzw. etapy ocen (w dalszym tekście tylko etapy).

 Zasady wysyłania plików:
  • Programy na konkurs mogą być wysyłane jedynie w formacie BZIP dla B3 albo ZIP dla B4.
  • Jak utworzyć plik BZIP?
    Przed spakowaniem projektu do BZIP, najpierw zapisz swój program na dysk, aby mieć ostateczną wersję programu i dopiero potem spakuj projekt do BZIP.
    Aby spakować projekt do bzip, wybierz w Baltie 3 "Zapisz jako" i wybierz "Baltiego spakowany projekt *.bzip".
  • Plik BZIP albo ZIP może zawierać tylko jeden program/projekt konkursowy.
  • W nazwach plików nie można stosować znaków diaktrytycznych i spacji. Wszystkie pliki muszą się rozpocząć o tej samej nazwie jak Twój program .bpr (.sgpbprj). Więcej o nazwach plików zobacz punkt 15. w regulaminie konkursuCreative Baltie 2010.
  • Obowiązkowa treść pliku nazwa.BZIP / ZIP zależy od narzędzia SGP (Baltie 3, ), gdzie nazwa jest nazwą Twojego programu/projektu:
    nazwa.TXTkrótki opis programu w formacie TXT (kodowanie UTF-8)
    nazwa.PDFszczegółowy opis programu w formacie PDF
    nazwa.BPRBaltie 3 - kod źródłowy programu
    nazwa.BnnBaltie 3 - pliki Twoich przedmiotów
    nazwa.SnnBaltie 3 - pliki Twoich scen
    nazwa-n.PNG / GIF / JPG
    n oznacza cyfrę od 0 do 3
    maksymalnie 4 ładne screeny z programu,gdzie screenshot nr 0 jest głównym screenshotem (obowiązkowy screenshot)
    nazwa*.*reszta plików projektu (dane, WAV, MID, BMP itd.) oraz podfoldery,
    gdy nazwa*.* może być najwyżej 32 znaków (w tym rozszerzenie), nie wolno używać spacji ani narodowych znaków diakrytycznych, należy używać tylko znaków A-Z, a-z, 0-9, "-" (minus), "_" (podkreślenie) i "." (kropka).
    nazwa.ICO   (opcjonalne)ikona, wielkość 32x32 pikseli

Przykładowy folder z plikami:




Kryteria oceny prac konkursowych:
  • Funkcjonalność programu - max. 10 pkt.
  • Oryginalność programu - max. 10 pkt.
  • Opracowanie graficzne - max. 10 pkt.
  • Pomysłowość programu i jego interaktywność - max. 10 pkt.

Baltie Christmas '18 etap szkolny

W naszej pierwszej szkolnej edycji konkursu swoje prace zdecydowało się wysłać na serwer i poddać ocenie 3 uczniów: Antek Piętka kl 5, Agata Frąckowiak kl 6 oraz Stanisław Gauza kl 7.

W ramach szkolnego etapu uczniowie w swojej kategorii wiekowej wzajemnie oceniają swoje prace.
Najlepiej ocenione prace z każdej kategorii przechodzą do etapu następnego.
Ważne jest to by ocenić także swoją pracę, nie tylko innych uczniów.  Na dokonanie oceny uczniowie mają 2 dni.


Baltie Christmas '18 etap międzynarodowy

Do następnego etapu została zakwalifikowana praca Agaty Frąckowiak oraz Stanisława Gauzy. Teraz przed nimi dokonanie oceny prac innych uczestników konkursu z Polski i Słowacji.


Pierwsze koty za płoty

Za nami pierwsze podejście do konkursu. W przyszłym roku spróbujemy podejść w większym gronie i na pewno z większymi już umiejętnościami.
Największą trudnością okazało się ocenienie innych prac, ale także swojej :)

Konkursowe prace naszych uczniów.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz